tilbage til forsiden

Musikalske tæsk på Tex
- dejligt mørbanket...

Tænk dig, man skulle give gode danske kroner for at se Magtens Korridorer trykke den af. Det burde jo være gratis... Misforstå mig ikke - jeg mener, noget der er af så vigtig kulturel (og social) betydning et lille stykke danmarkshistorie - skulle være på støtten fra starten, staten ind over, så alle kunne se det... ja, det synes jeg!Der var lagt op til knald under liggehønen - for det var uendelig lang tid siden de har spillet - og jeg fik da også for mine tredive bobs værd.
Det lille sted var fyldt, massere af de faste og rigtig mange nye. jeg har svært ved at tro at Magtens Korridorer er ved at blive mainstream, men jeg kan ikke huske at jeg har set fyre i slips til MK-koncerter før det kan være det var stedet. Det var det første job med Magtens Korridorers booker fra SoundZone. "Booker Lars" er på ture så det var "booker Pernille" der stod for det hele - på sin sædvanlige familiære og håndfaste facon. Det så ud som om det passede drengene fra bandet godt nok, blandt andet fordi der flød en lind strøm af alkoholiske drikke mod scenen.Jeg kan ikke rigtig li’ at sige det, men det er sgu meget tæt på melodisk punk, når det kommer til stykket det er måske det "knækrock" dækker over?

Når jeg, alt for sent, næste dag vågner efter en Magtens Korridorer koncert, har jeg altid dobbelt hovedpine. Den første årsag kan man nok regne ud, men den anden, er fordi jeg altid finder mig selv headbangende med et lille smil på, og på et for sent tidspunkt opdager at den slags skal holdes ved lige, for at undgå overdreven muskelømhed i dagene efter. Til gengæld tyder det altid på en god koncert.
Som sagt blev der spændt hårdt for lige fra starten - uden at jeg, lige nu, kan huske hvordan den præcise sætliste var. To numre - og det tapløb fra alle fem, der virkelig arbejdede for sagen. Den frivilligt morsomme rockattitude blev lagt for dagen og sammen med de hårde rytmer, fangede det alle os dødelige, der kunne komme rigtig tæt på vores store idoler. Første sæt var uovertruffent. De dejlige tætte numre med den helt afslappede stil mellem numrene så man lige når at få luft. Det var rigtigt godt. Anden afdeling var lidt rodet i midten. Særligt protestdisconummeret "Al magt til biologerne" sejlede rundt. Det synes at more de fleste i bandet, da der tydeligvis var lidt uenighed om i hvilken toneart nummeret skulle spilles endsige forsætte i, og alkohol synes nu definitivt at berøve bandet for præstationsangst i den forbindlese. Heldigvis nåede man frem til en fælles ide om hvordan det skulle spilles, men det kom aldrig rigtigt op og rulle.
Det gjorde til gengæld flere af de nyere numre som "Amok til fester", "Picnic på Kastellet" og "Arbejdsløshedssangen" som er nogle af mine personlige favoritter. De lå alle i anden afdeling, hvilket selvfølgelig gjorde det til noget specielt.
Endnu en dejlig aften med refrænorkestret Magtens Korridorer blev afsluttet med "Det hele er de andres skyld" et musikalsk kaos der langsomt bliver udbygge ved at bandmedlemmerne en for en tvinger tilfældigt sagesløse publikummer op på scenen for at overtage deres instrument. Et musiske inferno man bør opleve og deltage i. Det vidner også om at drengene synes det havde været en fed aften, for det sker kun, når der er blevet uddelt musikalske tæsk med fuld knald under liggehønen, som det skete i aften. Når min nakke får det bedre, ved jeg at jeg kommer til at glæde mig til næste gang.

Se mer' i bib'